SHARE

‘La comitiva alacantina ha estat encapçalada per President de la Federació, Manuel Jiménez; i per la Bellea del Foc 2018, Aleida González, al costat de les seues Dames d’Honor. Els ha rebut el Responsable de Relacions Institucionals Llevant de HEINEKEN Espanya, Alejandro Rodríguez.

Encarant l’últim tram de les celebracions dels Fogueres de Sant Joan i una vegada passats els dies grans de la festa, una comissió de la Federació de Fogueres Alacantina ha visitat les instal·lacions de HEINEKEN Espanya a València.

La trobada s’emmarca en l’estreta col·laboració que des de fa més de 30 anys Amstel manté amb el consistori alacantí i les institucions de les seues festes municipals i ha comptat amb la presència de Manuel Jiménez, President de la Federació i Aleida González, Bellea del Foc 2018 al costat de les seues Dames d’Honor. Els han rebut Alejandro Rodríguez, Responsable de Relacions Institucionals Llevant de HEINEKEN Espanya; Samuel Díaz, Director Territorial Llevant de HEINEKEN Espanya; i Francisco Vidal, Director Gerent de la fàbrica de Quart de Poblet.

“Creiem que és molt positiu que les màximes representants de les Fogueres puguen conèixer de primera mà a un dels seus principals suports”, ha afirmat Rodríguez, en referència al treball que Amstel realitza dins del programa oficial de festejos alacantins. És patrocinador exclusiu de totes les mascletaes municipals. També col·labora i patrocina altres esdeveniments destacats, com la gala d’elecció i proclamació de la Bellea del Foc, Exposició del Ninot o el Certamen de Paelles. Està a peu de carrer, col·laborant amb el 60% de la comissions de festa. “I cada any ens presenten una iniciativa, a cadascú més nova, per les quals estem realment agraïts. Són un vertader reconeixement a les nostres festes i ens ajuden a augmentar la seua visibilitat i difusió,”, ha volgut destacar el President de la Federació de Fogueres.

Aquest compromís es deu al fet que Amstel és l’única cervesa de gran consum que s’elabora a la Comunitat Valenciana des de fa més de 60 anys. Forma part de la vida d’Alacant, Castelló i València, així que no pot faltar en els moments més destacats de la vida de la Comunitat, com són les seues festes.

Precisament enguany, quan es compleix el 90 aniversari de les Fogueres de Sant Joan, Amstel ha creat un ‘Premi Amstel Uneixes Fogueres de Categoria’ amb el qual reconèixer que totes les fogueres són especials i posar en valor l’esforç dels foguerers anònims. Una iniciativa que la Bellea del Foc 2018 ha valorat molt positivament. “Ha permès que la gent que no està dins de la festa es fera conscient de tot el treball altruista que hi ha darrere, de la quantitat de temps i d’energia que s’inverteix”, ha afirmat González, qui també ha admès que ella mateixa no es feia una idea de la dedicació que suposava ser la màxima representant de les festes alacantines. “Fins ara hem portat una agenda atapeïdíssima, però m’està permetent conèixer persones i viure situacions que d’una altra manera serien inaccessibles. Ho estic gaudint moltíssim”, ha admès la Bellea del Foc 2018 i ha comentat que ara arranca la segona fase del seu mandat: “ara anem a començar a visitar les festes de la Província, el treball no cessa, però almenys crec que baixarem una mica el ritme per a recuperar forces”.

Durant la visita a les instal·lacions de HEINEKEN Espanya a Quart de Poblet, el mestre cervecero Rafael Sánchez ha oferit a la comitiva un tast de la renovació de la recepta de Amstel, Amstel Original, elaborada per ell i que ja pot gaudir-se en tota Espanya. “El que hem fet és intensificar la part sensorial”, assenyala Sánchez. Gràcies al procés de ‘batega hopping’, s’ha substituït part del llúpol en el procés d’elaboració i s’aportat només en la part final. “Açò ens permet millorar el sabor i s’incrementa la sensació de frescor en la boca i l’aroma, l’experiència ara resulta molt més plaent”, ha afirmat el mestre cervecero.

I precisament Amstel Original ha sigut la protagonista del menjar que la comissió ha realitzat en el Vés-los i Vents, després d’un recorregut per l’edifici en el qual han conegut una mica millor aquest projecte cultural, formatiu i gastronòmic de HEINEKEN Espanya, en col·laboració amb el Grup La Sucursal. Una mostra més del compromís de la companyia amb la Comunitat, que es tradueix en un treball sostingut en les tres províncies, tocant des dels esports a la cultura popular o el foment del sector hostelero i gastronòmic, amb accions pròpies o en col·laboració amb les diferents administracions.