SHARE

En el cas de les falleres, es recomana optar per talons quadrats que no superen els 4 cm amb una lleugera plataforma en el antepié perquè la pressió en aquesta zona siga menor.

Davant la pròxima celebració de les Falles, des de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podólogos de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) s’ha recordat que els peus es veuen realment afectats per les llargues caminades i passar molt de temps dempeus. Per açò, és essencial tenir en compte algunes recomanacions per a evitar l’aparició de possibles dolències.

Els problemes més comuns en els peus durant aquestes festes són les metatarsalgias (dolor en el antepié), butllofes, erosions i també dolor d’esquena, de coll així com sobre càrregues en els malucs o en els genolls com a conseqüència d’utilitzar un calçat inadequat o patir alguna alteració de la marxa derivada d’alguna patologia no tractada adequadament.

El calçat més adequat per a les falleres

Pel que fa a les falleres, que solen utilitzar sabates de taló durant un temps perllongat, especialment en l’ofrena o les cercaviles, es recomana utilitzar un calçat amb un taló quadrat que no tinga més de 4 cm, que siga flexible i confortable, que estiga confeccionat amb materials naturals que permeten la transpiració del peu i que oferisca subjecció sense oprimir. A més, és recomanable que compte amb una xicoteta plataforma en el antepié perquè la pressió en aquesta zona siga menor.

10 consells per a gaudir de les Falles sense dolor de peus

Des del ICOPCV s’ha assenyalat que si els peus estigueren unflats o sobrecarregats, és aconsellable optar per les espardenyes.

Realitzar una revisió en el podólogo: abans de Falles per a detectar si hi ha alguna anomalia en la marxa, dureses, calls o qualsevol altra patologia que requeriren un tractament previ per a evitar que deriven en complicacions posteriors majors.
Triar el calçat adequadament. Ha d’oferir subjecció sense estrènyer, estar fabricat en materials naturals com la pell i que siga flexible perquè s’adapte al moviment però amb una sola gruixuda que s’agarre al paviment per a evitar relliscades, especialment quan el sola està humit i en dies de pluja. És molt important no estrenar calçat si es preveu caminar durant hores.
Escollir bé els mitjons, que siguen de la nostra talla, sense costures i que no queden grans perquè en arrugar-se poden provocar ferides a causa que les friccions que podrien irritar la pell. Són aconsellables els confeccionats amb materials com el cotó, els mitjons tècnics o els elàstics, que s’adapten al peu sense dificultar la circulació.
Realitzar banys de contrast d’aigua tèbia i freda. La seqüència seria aigua freda – aigua tèbia – aigua freda. El fred té propietats antiinflamatorias i antiedematosas que reduirà la possibilitat d’aparició de butllofes, si encara es troben en una fase incipient, i el contrast amb l’aigua tèbia facilitarà la circulació sanguínia.
Després del bany, assecar-los perfectament atenent especialment a l’espai interdigital per a evitar l’aparició de fongs o peu d’atleta.
Aplicar tractaments antiinflamatorios després de cada jornada.
Hidratar els peus perquè la pell estiga elàstica.
Les ungles han de tallar-se rectes, sense becs, perquè si s’arredoneixen la carn de la vora de la ungla cercarà aqueix espai i quan cresca és probable que es produïsquen els dolorosos uñeros.
Les butllofes no han d’explotar-se ni retirar la pell perquè és la que protegeix de possibles infeccions. Aquestes han de ser netejades amb un antisèptic i deixar-se assecar a l’aire lliure, si és possible.
Si després de les festes perduraran les molèsties en els peus o en l’esquena, es detectara alteració en el color de les ungles o qualsevol altra anomalia, és fonamental realitzar una revisió en el podólogo per a realitzar una valoració i oferir el tractament més adequat, si fóra necessari.