Cultura Festiva valora el nou model de Gran Fira

0
697

La Batalla de Flors s’ha sumat a l’èxit de la Gran Nit i la Nit a la Mar.

El regidor de Cultura Festiva en l’Ajuntament de València, Pere Fuset, ha fet un balanç molt positiu de la celebració en les darreres setmanes de la Gran Fira de València, “un gran motor econòmic, a banda de cultural i social, per a la nostra ciutat durant tot el mes de juliol”. En eixe sentit ha afirmat que “el dinamisme viscut a València durant estes cinc setmanes és un gran aliat econòmic perquè, en temporada alta de turisme, la ciutat multiplique els seus atractius per a públics ben diversos i amb la cultura com a bandera”.

Més de 250 activitats han omplit els carrers i places de València d’una oferta cultural que consolida el nou model implantat l’any passat. “L’èxit de l’any passat no va ser circumstancial i la resposta creixent del públic enguany demostra que el nou model de la Gran Fira de València és un encert. Estem molt satisfets d’haver trobat una València amb ganes de viure la Gran Fira”, ha afirmat Fuset, qui ha destacat que “les celebracions són també una finestra per donar a conéixer la cultura valenciana en el sentit més ampli i per visibilitzar el treball de molts artistes valencians i reivindicar la nostra indústria cultural”.

La Batalla de Flors -recentment proposada com a BIC pel govern municipal- ha posat el punt final a un mes ple d’una oferta festiva plural i diversificada per a tots els públics que ha despertat l’interés de milers de persones. Només pel que fa al programa d’activitats hi ha hagut una distribució de 65.000 programes de mà en tres idiomes mentre que més de 30.000 persones han optat per descarregar-se’l a través del web oficial. Precisament des del vessant tecnològic han arribat dos noves constatacions de l’èxit de les celebracions, amb un ús massiu de les etiquetes #GranNitVLC i #BatallaDeFlors, que es van situar com dos de les tendències més freqüents a les xarxes socials (trending topics) durant les seues celebracions. També han sigut milers els usuaris que al llarg d’estes cinc setmanes han aportat continguts multilingües amb l’etiqueta #GranFiraVLC, projectant així la imatge de València davant milions de persones.

Fuset ha destacat la consolidació de la descentralització de la Gran Fira, amb molta afluència als actes que s’han realitzat pels diversos pobles i barris de la ciutat i ha posat en valor l’aposta per una gran varietat pirotècnica i la realització de caps de setmana temàtics, amb una gran acollida per part del públic, motiu pel qual es continuarà en eixa línia en pròximes edicions. En este sentit, també ha situat com una aposta estratègica per al futur la Nit a la Mar i ha destacat l’augment de l’oferta i la varietat durant la Gran Nit. Per últim, ha ressaltat la instal·lació de tribunes per a la Batalla de Flors, com a fórmula nova per complementar les llotges tradicionals, i la recuperació del patrimoni cultural festiu de la ciutat, amb elements com la geganta Quiqueta o el concert de campanes, amb cabuda en la programació de la Gran Fira.

El responsable de Cultura Festiva ha volgut agrair el treball de tot el personal municipal que ha fet possible la celebració exitosa de la Gran Fira de València, el que ha requerit la coordinació de molts servicis, com ara els de neteja, Policia Local, Bombers i Protecció Civil.