II i última jornada de la segona edició sobre la gestió de la Comunicació Fallera

0
362

Aquest diumenge 12 de desembre s’ha celebrat la segona i última jornada de la segona edició del Curs de gestió de la Comunicació Fallera, organitzat per la delegació de Mitjans i Comunicació de Junta Central Fallera. 

Res més començar la xarrada, la dissenyadora Beatriz Hernani ha posat exemples d’aplicacions d’edició d’imatge i vídeo, així com de recursos per a elaborar continguts per als comptes de les comissions des d’una perspectiva professional i ha acostat de manera pràctica casos concrets en els quals es poden utilitzar aquestes eines per a dur a terme una creativitat fallera en línia. 

D’ara en avant, la directora de Comunicació, màrqueting i RSE de Mercavalència, Ángeles Hernández ha remarcat davant les i els gestors de comunicació de les falles la importància de l’ús del llenguatge inclusiu en l’àmbit de les comissions, també en matèria educativa i pedagògica, insistint així en la necessitat de tendir a la igualtat de condicions entre homes i dones. “A un home mai se li pregunta: ‘T’has organitzat la vida per a ser president de falla?'”, ha assenyalat. En aquest sentit, ha reflexionat sobre la construcció de l’estructura de les Falles, “feta per homes”, i s’ha preguntat “què hauria canviat si l’hagueren organitzada dones” quant als horaris de les juntes o assemblees.

D’altra banda, Xavi Serra, un dels impulsors de la iniciativa i el també responsable de Malalt de Falles ha subratllat a les i els gestors de comunicació de les comissions la necessitat de “ser coherents, constants, mantindre una imatge clara i de transmetre els valors que diferencien i caracteritzen a la falla”, destacant així que la comunicació fallera “és una carrera de fons”. “No espereu resultats, això és una tasca d’anys”, ha afegit.

Finalment, les persones assistents han pogut posar en pràctica tots els coneixements adquirits durant el curs mitjançant la redacció i adaptació d’una informació per a les diferents xarxes socials, amb les particularitats i eines pròpies de cadascuna d’elles, seguint els consells i ‘tips’ dels membres de la delegació de Mitjans i Comunicació de Junta Central Fallera.