SHARE

Félix Crespo: “LA FALTA DE TRANSPARÈNCIA UNA VEGADA MÉS, DEL SR. FUSET, ÉS TOTAL EN EL CONCURS DEL CARTELL PER A LES FALLES DE 2017″

“Quan va finalitzar el termini de presentació de candidatures el passat 17 de novembre, en data de hui, desconeixem quin ha sigut el nombre de projectes presentats i quan es presentarà públicament el cartell més important i internacional que representa la imatge de la Festes de les Falles”.

• Resulta sorprenent com en les bases de la convocatòria per a esta edició de 2017 han desaparegut les “Fases de la Convocatoria”, on es fixaven els terminis per a cada tràmit fins a la seua presentació pública.
• Confiem que siga abans del 20 de gener com en l’edició passada, a un mes del començament de les Falles, màximament en el primer any declarades Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat.
• “És una mostra més de la falta de transparència i ocultisme en un concurs administratiu públic i un exemple de com es convoquen unes bases i organitza un concurs “a mida” i “dirigit”.

El regidor del Grup Municipal Popular, Félix Crespo, ha denunciat que després de quasi un mes del fi del termini de la presentació de candidatures al “Concurs de Cartell i la imatge gràfica de les Falles de València 2017”, desconeixem absolutament tot allò que s’ha relacionat amb el procés i terminis del concurs públic.

Crespo ha recordat que ja l’any passat el Sr. Fuset incomplia les seues pròpies bases de convocatòria, quan en les mateixes s’assenyalava que la presentació pública seria del 16 al 20 de novembre de 2015, i esta es va produir el 20 de gener de 2016, a un mes del començament de les Falles.

Crespo ha explicat que “la falta de transparència ja és una constant en la gestió i accions de govern del Sr. Fuset, una vegada més s’oculta tota la informació sobre un concurs administratiu i públic de la importància del Cartell per a les Falles. Desconeixem un mes després del tancament del termini de presentació de candidatures, informació sobre: el nombre de projectes presentats, quan es reunix el “Comité de Selecció”, els que ho formen, presentació oficial del cartell i imatge i altres dades d’interés general que com és lògic en qualsevol concurs ha d’anar reflectit en les seues bases de convocatoria”.

En les bases de convocatòria per a les Falles de 2016, es va incloure:

6. Fases de la convocatoria

-Termini per a l’enviament de candidatures: del 28 de setembre al 8 d’octubre de 2015.
– Constitució del comité de selecció i confirmació de la selecció: 13 d’octubre de 2015.
– Tramitació del contracte menor per a la presentació del servici de disseny del cartell i la imatge gràfica: a partir del 14 d’octubre de 2015.
– Reunió amb el seleccionat per a establir les condicions generals: del 14 al 16 d’octubre de 2015.
– Presentació del cartell i la imatge gràfica: setmana del 2 al 6 de novembre del 2015.
– Producció: Del 9 al 13 de novembre de 2015.
– Presentació pública del cartell i la imatge gràfica: Del 16 al 20 de novembre de 2015.

“No entenem ni volem pensar malament de per què en esta edició s’han retirat de les bases els distints terminis dels tràmits del concurs, però la veritat és que són massa circumstàncies les que demostren l’ocultisme i accions no conduents a una gestió transparent i aclaradora d’un concurs administratiu público”, ha afegit Félix Crespo.

Crespo hi ha assenyalat que “en múltiples ocasions el Sr. Fuset ha negat que esta convocatòria fora un concurs de cartells com hem afirmat des d’este Grup Municipal, perquè és tan fàcil com revisar les dos resolucions firmades pel regidor per a 2016 i 2017, on consta literalment ‘En relació amb la moció del Regidor Delegat de Cultura Festiva relativa a la convocatòria per al concurs del cartell i la imatge gràfica dels Falles de València de 2017 i vistos els següents fets…’, confiem en que, des d’este moment, no seguisca obcecat en negar-ho”.

Crespo ha recordat que “és important i interessant recordar que en els concursos públics convocats pels anteriors equips de govern la concurrència als mateixos de dissenyadors, dibuixants, estudiants, etc., per exemple va ser per a les Falles de 2014 de 78 projectes i per a 2015 de 69, la nova fórmula imposada pel Sr. Fuset va aconseguir atraure a 37 projectes, és molt considerable la participació per un concurs que era percebut com molt atractiu”.